Wstęp
Dzisiaj będziemy mieszać w garze, w garze z zupą pomidorową, którą podobno wszyscy lubią, ale spokojnie, nie zamierzam zmieniać contentu na kulinarny. Tę strefę jednak zostawiam zdecydowanie Magdzie Gessler i innym Makłowiczom. Powiemy sobie o byciu, a raczej nie byciu zupą pomidorową w social mediach, gdy budujesz swoją markę i chcesz mieć biznes online.
🔗 Linki
- Mój YouTube: https://www.youtube.com/@ankamaciejczyk
- Narzędzia dla Biznesu Online – https://ankamaciejczyk.pl/narzedzia
- 3 Gotowe Schematy BIO na Instagramie – https://ankamaciejczyk.pl/bio
- ☕ Jeśli doceniasz moje treści to postaw mi pyszną kawę Latte https://buycoffee.to/ankamaciejczyk
- ⚡️ 𝗭𝗔𝗨𝗧𝗢𝗠𝗔𝗧𝗬𝗭𝗨𝗝 𝗕𝗜𝗭𝗡𝗘𝗦 𝗢𝗡𝗟𝗜𝗡𝗘 – 𝗠𝗔𝗡𝗬𝗖𝗛𝗔𝗧
https://manychat.partnerlinks.io/vucb…
Spis treści
Wersja audio odcinka
Listen to „LBO #014 – Dlaczego NIE WARTO być lubiany przez wszystkich w biznesie online” on Spreaker.Wersja tekstowa odcinka
Walka z przekonaniami – jak wpływają na twoje działania w Internecie?
Życie w internecie nie jest łatwe. Szczególnie jeśli w głowie nosisz nieprzepracowane przekonania. Jednym z nich może być to, że od zawsze jesteśmy oceniani i porównywani – do Zosi spod piątki czy Adasia spod trójki. W szkole uczą cię, żebyś był miły, grzeczny i uśmiechnięty, bo inaczej nikt cię nie polubi.
Internet a budowanie marki – paradoks wyróżniania się
I z tą papką w głowie wchodzisz w dorosłość. Następnie lądujesz w internetach z planem budowania swojej marki. I nagle odkrywasz, że wszyscy eksperci od marketingu mówią, żebyś się wyróżnił. Masz totalną rozpierduchę w głowie, bo dotychczas mówiono ci, że masz się dopasować, żeby nie odstawać, żeby się nie wychylać. A teraz okazuje się, że aby zbudować markę, musisz właśnie się wyróżnić. Problem w tym, że boisz się, że wyróżniając się, nie zdobędziesz swoich „wyznawców”.
Dlaczego marki, które się wyróżniają, zapadają w pamięć?
Prawda jest taka, że marki, które zapadają w pamięć, to te, które się wyróżniają. Mają to „coś”. Bardzo często nawet nie potrafimy określić co to dokładnie jest, ale czujemy z nimi połączenie. Wyznajemy te same poglądy, wartości i przekonania. Problem pojawia się wtedy, gdy boisz się, że przez wyróżnianie się nikomu się nie spodobasz.
Zrozum, że nie każdy cię polubi
Trzeba sobie uświadomić jedną rzecz: nie każdy cię polubi. Choćby skały srały, zawsze znajdzie się ktoś, kto nie zaakceptuje twojego stylu. W biznesie (i w życiu) chodzi właśnie o to, żeby pogodzić się z tym faktem. Nie każdy będzie bił ci brawo, nie każdy będzie zachwycony tym, co i jak robisz.
Polaryzacja – podziel ludzi, zamiast próbować zadowolić wszystkich
Twoja marka zawsze znajdzie swojego przeciwnika, ale też zwolennika. Zawsze. W marketingu nazywamy to efektem polaryzacji. To mechanizm, który dzieli ludzi na dwa obozy: zagorzałych zwolenników oraz krytyków. Zwolennicy często stają się cichymi ambasadorami marki, podczas gdy krytycy po prostu odrzucają twój brand.
📅 Nowe odcinki podcastu w każdą ŚRODĘ o 7:27
🔔 Włącz powiadomienia o nowych odcinkach na e-mail
🔴 STOP 🔴 TO WAŻNE
Abym mogła wysyłać do Ciebie wiadomości, musisz potwierdzić swój adres-mail.
Jak to zrobić?
1. Wejdź teraz na swoją skrzynkę e-mail
2. Odbierz wiadomość pt. „💥 potwierdź zapis i bądźmy w kontakcie :)”
3. Kliknij „Potwierdzam swój e-mail” i gotowe!
Nie widzisz tego e-maila? Sprawdź wszystkie foldery typu: spam, oferty, niechciane itp.
W razie czego napisz do mnie wiadomość na adres newsletter@ankamaciejczyk.pl. Pomogę Ci 🙂
Dlaczego próba zadowolenia wszystkich to ślepa uliczka?
Jeśli będziesz próbował dopasować się do wszystkich, staniesz się niewidoczny. Nikt nie będzie wiedział, kim jesteś, co wyznajesz i po której stronie barykady stoisz. Chcąc być dla wszystkich, w efekcie będziesz dla nikogo.
Moje doświadczenia – próba bycia „dla wszystkich” nie działa
Wiem, o czym mówię, bo sama miałam taki moment, kiedy chciałam dogodzić każdemu. Chciałam być miła, grzeczna, fajna, przyjemna żeby każdy mnie lubił. To miało opłakane skutki, które odczuwam do dziś. Teraz z pełnym przekonaniem mogę ci powiedzieć: bądź sobą, dogadzaj jednym, wkurzaj innych i nie bierz jeńców.
Efekt polaryzacji w praktyce – przykłady z mojego życia
W moim przypadku wielokrotnie słyszałam, że kolor mojej marki – pomarańczowy – jest zbyt krzykliwy. Że komuś nie odpowiada, że nie pasuje, że za mocno się wyróżnia. A jeszcze więcej razy dostawałam wiadomości z pytaniem: „Po co te przekleństwa?”
Podsumowanie: Autentyczność – klucz do sukcesu w Internecie
Nie próbuj na siłę się dopasowywać, bo to cię zmęczy, wypali i w końcu nie będziesz miał energii ani chęci do dalszego działania. Pokaż swoje prawdziwe oblicze, nawet jeśli nie będzie ono podobało się wszystkim.
Buduj markę osobistą w zgodzie z tym co czujesz z tym co masz wewnątrz siebie Wypuść tą swoją naturalność trochę pozwól sobie na bycie sobą a gwarantuję ci że znajdzie się spora grupa osób która pójdzie za tobą jak w dym i będą chcieli pracować właśnie z tobą mimo że dzielisz się pewnie tą samą wiedzą co pierdylion innych osób z twojej branży.