Słownik marketingowych pojęć. Musisz je znać jeśli chcesz skutecznie działać w Internecie

Dziwne nazwy i marketingowe skróty są dla Ciebie czarną magią? Nie martw się, nie jesteś sam. Sprawdź ten marketingowy słownik.

Wchodząc w świat online, spotkasz się z wieloma słowami, określeniami i skrótami, które mogą być dla Ciebie zupełnie niezrozumiałe. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę w świecie online, czy już wiele z tych słów jest Ci znanych, ten słownik marketingowych pojęć będzie nieocenioną skarbnicą, do której zawsze możesz zaglądnąć w razie potrzeby.

Ważne jest, abyś rozumiał co oznaczają te wszystkie terminy, ponieważ jeśli chcesz zacząć działać, to będziesz się z nimi spotykał na każdym kroku. Dzięki tej wiedzy będziesz gotowy realizować swoje skuteczne działania w biznesie online.

Barter

Sposób współpracy polegający na wymianie dóbr lub usług między dwiema osobami lub firmami bez wynagrodzenia finansowego. Najczęściej wygląda to tak, że jakaś firma wysyła swoje produkty w zamian za ich pokazanie w Twoich kanałach lub w ramach jakiejś Twojej usługi.

Copywriting

Pisanie treści, których w kontekście biznesowym jest np. przekonanie klientów do zakupu produktu, usługi lub zainteresowanie jakimś tematem.

Social Media (SM)

To nic innego jak po polsku media społecznościowe, czyli wszystkie platformy, na których możemy dzielić się wartościowymi treściami, budować swoją społeczność i markę osobistą. Najpopularniejsze, to mi.n. Instagram, Facebook, TikTok, Youtube, LinkedIn, Twitter.

Content Marketing

Strategia marketingowa oparta na tworzeniu i udostępnianiu wartościowych treści, które przyciągają, angażują i zyskują zaufanie klientów. Celem content marketingu jest budowanie relacji z klientami poprzez dostarczanie wartościowych informacji i rozwiązywanie ich problemów.

Call To Action (CTA)

Jasny komunikat dla odbiorców do podjęcia konkretnej akcji, np. „Kup teraz”, „Zapisz się na newsletter”, „Zapisz się na webinar”, „Odbierz prezent”. CTA ma na celu skłonienie odbiorcy do podjęcia pożądanej akcji i może być umieszczony w różnych miejscach, takich jak strona internetowa, e-mail, reklama czy post w Social Mediach.

Grupa docelowa

Określona grupa klientów lub odbiorców, do której chcesz trafić i kierujesz swoje działania marketingowe w celu osiągnięcia skuteczności (np. sprzedaży, edukacji itp.). Wybór odpowiedniej grupy docelowej jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki i działań online, ponieważ dzięki temu Twoje treści, produkty lub usługi będą odpowiadać na prawdziwe potrzeby i problemy Twoich odbiorców i potencjalnych klientów.

Lead Magnet (LM)

Lead magnet to specjalna oferta lub treść rozwiązująca jeden konkretny problem, Twojej grupy docelowej (darmowy e-book, chcecklista, mini kurs, nagranie video itp.), którą możesz zaoferować swoim potencjalnym klientom np. w zamian za zapis na newsletter czyli ich dane (e-mail, imie, itp.). Celem lead magnetu jest przyciągnięcie uwagi i zainteresowania potencjalnych klientów oraz zachęcenie ich do zostawienia swoich danych kontaktowych np. e-mail’a, co umożliwia nawiązanie z nimi dalszej komunikacji. Możesz do takiej osoby wysyłać wiadomości, budować dzięki temu relacje, a później sprzedawać.

Newsletter

To regularne wysyłanie e-maili przez Ciebie do swoich subskrybentów np. tych, którzy pobrali wcześniej wspomniany lead magnet. Głównym celem newslettera jest utrzymanie kontaktu z odbiorcami i dostarczenie im wartościowych informacji na temat nowości, promocji, wydarzeń, artykułów lub innych istotnych treści związanych z działalnością nadawcy.

Landing page (LP)

Czyli strona docelowa, której głównym celem jest przekonanie użytkowników do wykonania określonej akcji. To strony, na których, należy zamieścić jedną ofertę, np. do zakupienia Twojego kursu lub innego produktu. Na strony docelowe kierujemy użytkowników np. po kliknięciu w link, reklamę lub CTA (Call to Action).

Podziel się tą wiedzą z innymi:

Facebook
Pinterest
LinkedIn
Tumblr
Email

Pozostałe wpisy najczęściej czytane: